Frågor & svar

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt från den dag du har mottagit din vara. För att göra det smidigt och enkelt för dig som kund skickar Spero alltid med en returfraktsedel i din beställning som du kan använda vid retur av varor. Klistra på returfraktsedeln och lämna in paketet på ditt närmaste DHL Service Point.  Fyll i medföljande retursedel och lägg i paketet samt skicka ett mail till kundtjanst@spero.se med information om vilken artikel du returnerat. När vi mottagit produkten du vill returnera och kontrollerat dess skick gör vi en återbetalning via Klarna (med avdrag för fraktavgift).

 

Det står att min order kommer dellevereras, vad innebär det?

Om de varor du vill beställa är beställningsvaror kommer de varor som finns i lager att dellevereras för att du skall få högsta möjliga service. Beställningsvarorna kommer skickas så fort de inkommer i lager, vanligtvis sker detta inom tre veckor. Du kommer inte bli debiterad någon extra fraktkostnad för order som dellevereras.

 

Vad kostar frakten?

På Spero.se får du fri frakt på beställningar över 2500 kr. Annars är fraktkostnaden 59 kr.

 

Vilken storlek skall jag välja?

Kontakta vår kundtjänst på följande e-post: kundtjanst@spero.se för rådgivning och frågor kring produkter, såsom storlek, färg och passform.